Via Floor sla je een hoop persoonlijke gegevens op. Het is belangrijk om deze gegevens goed verborgen te houden voor mensen met kwaad in de zin, zoals hackers. Om je account te beveiligen gebruiken we bij Floor een beveiligingscode.

Om je account extra te beveiligen gebruiken we bij Floor een beveiligingscode. In dit artikel leggen we je uit waarom we een beveiligingscode gebruiken, wat een beveiligingscode is en hoe een beveiligingscode bij Floor werkt.

Wat is een beveiligingscode?

Een beveiligingscode is een code die je van ons via een sms of een spraakoproep ontvangt. In deze sms of spraakoproep vertellen we je wat je code is om in te kunnen loggen. 

Deze beveiligingscode is maar één keer geldig en is alleen geldig voor een paar minuten. Als de tijd verstreken is kun je weer een nieuwe code aanvragen. 

Hoe log je in met een beveiligingscode?

Zodra je inlogt bij Floor met je e-mailadres en wachtwoord, sturen we je een beveiligingscode op. Deze beveiligingscode ontvang je van ons op de manier zoals jij dit hebt ingesteld; via sms of een spraakoproep.

In deze sms of spraakoproep krijg je de eenmalige beveiligingscode van ons. Deze beveiligingscode vul je vervolgens op Floor in. Nadat je deze beveiligingscode hebt ingevuld, klik je op "bevestigen" en ben je ingelogd in Floor. 

Waarom gebruikt Floor een beveiligingscode?

Je slaat bij Floor persoonsgegevens op zoals je naam, adres en gegevens die te maken hebben met (jouw kans op) diabetes. Het is belangrijk dat deze gegevens uit handen blijven van kwaadwillende personen.

Via Floor kun je inloggen met je e-mailadres en een wachtwoord. Maar wanneer een hacker jouw e-mailadres en wachtwoord heeft achterhaald, dan zou dit betekenen dan hij bij jouw persoonlijk gegevens op Floor kan.

Met een beveiligingscode is het voor een hacker veel moeilijker om bij jouw gegevens te komen. Dit zorgt ervoor dat wanneer iemand je e-mailadres en wachwoord heeft, ook jouw telefoon nodig heeft. En dit is al een stuk lastiger. 

Veelgestelde vragen 

Vraag: Wat is het verschil met tweestapsverificatie?
Antwoord: Het beveiligen van je account met behulp van een beveiligingscode wordt ook wel tweestapsverificatie genoemd. Er is dus geen verschil tussen "inloggen met een beveiligingscode" en "tweestapsverificatie". Andere namen hiervoor zijn "twee-factor-authenticatie", "two factor authentication" of afgekort "2FA".

Vraag: Wat als ik geen mobiele telefoon heb?
Antwoord: Dat is niet erg. Je kunt namelijk ook op je vaste telefoon een beveiligingscode ontvangen door middel van een spraakoproep. Hierbij belt de computer jou en vertelt je de beveiligingscode. 

Vraag: Wat als ik mijn telefoon kwijt ben?
Antwoord: In dit geval zul je contact op moeten nemen met ons. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar support@floorhelpt.nl, we helpen je dan verder.

Vraag: Kan ik ook een app gebruiken voor beveiligingscodes?
Antwoord: Momenteel ondersteunt Floor nog geen apps zoals Google Authenticator of Authy. In de toekomst zullen we ook deze apps ondersteunen. 

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op via support@floorhelpt.nl en we helpen je graag bij het vinden van een antwoord.

Heeft u het antwoord gevonden?